Tapu Müdürlüklerine istenilen belge ve bilgilerle birlikte başvurmak
işlemlerin daha hızlı sonuçlanmasını mümkün kılar. Başvurularda gerekli olacak
belge ve bilgiler aşağıda yer almakta;
Satıcı
1. Fotoğraf
2. Nüfus cüzdanı aslı
3. Vergi no
4. Deprem sigortası fotokopisi
5. TC kimlik numarası
2. Nüfus cüzdanı aslı
3. Vergi no
4. Deprem sigortası fotokopisi
5. TC kimlik numarası
Alıcı
1. Fotoğraf
2. Nüfus cüzdanı aslı
3. Vergi no
4. TC kimlik numarası
1. Fotoğraf
2. Nüfus cüzdanı aslı
3. Vergi no
4. TC kimlik numarası
- Tapu işlemlerinde kimlik belgesi olarak nüfus cüzdanı ve ya pasaport’un aslı gerekmekte.
- Tapu Sicil Müdürlüklerine kendinizin veya tam vekâlet verdiğiniz kişinin başvurması gerekmekte.
- Vekâletnamelerin gerekli şekilde düzenlenmiş olup, fotoğraflı olması zorunludur. Fotoğrafın aslı olmalıdır, tel zımba ile tutturulamaz.
- Alıcı ve ya satıcı okuma yazma bilmiyor ise iki tanıkla birlikte, işitme engelli ya da Türkçe bilmiyor ise iki tanık ve yeminli tercümanla birlikte başvurması gerekmekte.
- İmzalayacağınız evrakları dikkatlice okumanızı tavsiye ederiz. Eğer anlamadığınız bir konu olursa görevli memurdan açılamasını isteyin.
- Şirket adına başvuru yapılacak ise, şirket merkezindeki ticaret sicil memurluğundan, işlem yılı içerisinde alınmış yetki belgesi ve imza ile birlikte başvuruda bulunulmalı.
- T.C kimlik numarası ile vergi kimlik numarası belgeli olarak bulunmak zorunda.
- Satıcının bir, alıcının iki adet 6x4 ebadında son altı içinde çekilmiş fotoğrafı olması gerekmekte.
- Eğer mülk miras ise veraset belgesinin bulunması gerekmekte.
- Kat karşılığı arsa için devir verecek iseniz maliklerin kimlik belgeleri, vergi ve T.C numaraları, ikişer adet fotoğraf, belediye tarafından tasdik edilmiş genel inşaat projesi, bağımsız bölüm listesi ile yönetim planını bulundurmaları gerekmekte.
- Taşınmaz malın cinsi mesken veya işyeri olup üzerinde mesken nitelikli bağımsız bölümler bulunuyor ise yanınızda zorunlu deprem sigortası poliçenizi de bulundurmanız gerekmekte.