28 Nisan 2012 Cumartesi

Tapu İşlemlerinde Gerekli Belgeler Nelerdir?




Tapu Müdürlüklerine istenilen belge ve bilgilerle birlikte başvurmak işlemlerin daha hızlı sonuçlanmasını mümkün kılar. Başvurularda gerekli olacak belge ve bilgiler aşağıda yer almakta;
 
Satıcı
1. Fotoğraf
2. Nüfus cüzdanı aslı
3. Vergi no
4. Deprem sigortası fotokopisi
5. TC kimlik numarası

Alıcı
1. Fotoğraf
2. Nüfus cüzdanı aslı
3. Vergi no
4. TC kimlik numarası

  • Tapu işlemlerinde kimlik belgesi olarak nüfus cüzdanı ve ya pasaport’un aslı gerekmekte.
  • Tapu Sicil Müdürlüklerine kendinizin veya tam vekâlet verdiğiniz kişinin başvurması gerekmekte.
  • Vekâletnamelerin gerekli şekilde düzenlenmiş olup, fotoğraflı olması zorunludur. Fotoğrafın aslı olmalıdır, tel zımba ile tutturulamaz.
  • Alıcı ve ya satıcı okuma yazma bilmiyor ise iki tanıkla birlikte, işitme engelli ya da Türkçe bilmiyor ise iki tanık ve yeminli tercümanla birlikte başvurması gerekmekte.
  • İmzalayacağınız evrakları dikkatlice okumanızı tavsiye ederiz. Eğer anlamadığınız bir konu olursa görevli memurdan açılamasını isteyin.
  • Şirket adına başvuru yapılacak ise, şirket merkezindeki ticaret sicil memurluğundan, işlem yılı içerisinde alınmış yetki belgesi ve imza ile birlikte başvuruda bulunulmalı.
  • T.C kimlik numarası ile vergi kimlik numarası belgeli olarak bulunmak zorunda.
  • Satıcının bir, alıcının iki adet 6x4 ebadında son altı içinde çekilmiş fotoğrafı olması gerekmekte.
  • Eğer mülk miras ise veraset belgesinin bulunması gerekmekte.
  • Kat karşılığı arsa için devir verecek iseniz maliklerin kimlik belgeleri, vergi ve T.C numaraları, ikişer adet fotoğraf, belediye tarafından tasdik edilmiş genel inşaat projesi, bağımsız bölüm listesi ile yönetim planını bulundurmaları gerekmekte.
  • Taşınmaz malın cinsi mesken veya işyeri olup üzerinde mesken nitelikli bağımsız bölümler bulunuyor ise yanınızda zorunlu deprem sigortası poliçenizi de bulundurmanız gerekmekte.
Tapu işlemlerinde bu belgelerinizin hazır olduğundan emin olursanız, oluşacak tekrar tekrar tapu ve kadastro müdürlüğü ziyaretlerinin önüne geçmiş olursunuz.

4 yorum:

  1. Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
    Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

    NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Benim adım Rusya'dan Bayan Nadia Albert, Ve ben bugün Kredi ödünç alan Bay Russ Harry'nin yardımıyla mutlu bir kadınım. Kredi arayan herkesi bu Kredi şirketine yönlendireceğim. Bana ve aileme mutluluk verdi, 2 çocuklu bekar bir anne olduğum için hayatımın her yerine başlamak için 500.000,00 dolarlık bir krediye ihtiyacım vardı. Bu dürüst ve tanrı bir kredi ile bana yardım eden adam kredi borçlandırıcıdan korktum 500.000,00 ABD Doları, düşük bir oranda. O, Tanrı'dan korkan bir adamdır, eğer krediye ihtiyacınız varsa ve krediyi geri ödeyecekseniz lütfen onunla iletişime geçin E-posta yoluyla Elegantloanfirm@hotmail.com / Whatsapp numarası + 393511617486

    YanıtlaSil
  4. MERHABA, benim adım Rebecca Michaelson ve Avrupa'da yaşıyorum. İşte ilgilenenler için bazı güzel haberler. Bugün boş bir [ATM KARTI] karşılığında stressiz bir iletişim (THOMAS FREDDIE) kazanabilir ve bu kartlardan yararlanan şanslılardan biri olabilirsiniz. Bu PROGRAMLANMIŞ boş ATM kartı, dünyanın herhangi bir yerindeki herhangi bir ATM'de oturum açabilir. Anakartımı iyi bir İnternet Hacker'ından aldım, bu ATM kartıyla her gün insanlardan 5000 dolar toplayabilirim:
    +1 (676) 964-5156 thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Çok fakirdim ama bu kart beni zengin ve mutlu etti. Zengin olmak ve işinize başlamak için bir şans istiyorsanız, bu anakart için başvurun, bundan çok memnunum çünkü geçen hafta benimkini aldım ve THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers'tan 240.000,00 $ almak için kullandım. Kart sadece yoksullara ve muhtaçlara yardım ediyor ve AYRICA MALİ YARDIM SUNUYOR. Sizinkini bugün THOMAS FREDDIE SINIRSIZ HACKERS'dan alın. Lütfen e-posta yoluyla thomasunlimitedhackers@gmail.com ile iletişime geçin.

    Teşekkür ederim ve tanrı seni korusun

    YanıtlaSil